Mathesius, Johannes - Am andern Ostertage. Vom inhalt vnd krafft der Propheten schrifften/ Psalmo 1. Luce 24.

Mathesius, Johannes - Am andern Ostertage. Vom inhalt vnd krafft der Propheten schrifften/ Psalmo 1. Luce 24.

Ich glaub an Jesum Christum/ vnsern Lerer.

Am andern Ostertage.

Vnd sihe/ zween auß jnen giengen an demselbigen tage in einen flecken/ der war von Jerusalem sechtzig felds wegs weyt/ des namen heyst Emmahus/ vnd sie redeten mit einander von allen disen geschichten. Vnd es geschach/ da sie so redeten/ vnd befragten sich mit einander/ nahet Jesus zu jnen/ vnnd wandlet mit jnen/ aber jre augen wurden behalten/ das sie jn nicht kandten. Er sprach zu jnen: Was sind das für rede/ die jr zwischen euch handelt vnter wegen/ vnnd seyd trawrig? Da antwortet einer/ mit namen Cleophas/ vnd sprach zu jm: Bistu allein vnder den frembdlingen zu Jerusalem/ der nicht wisse/ was in disen tagen drinnen geschehen ist?
Vnnd er sprach zu jnen: Welchs? Sie aber sprachen zu jhm: Das/ von Jesu von Nazareth/ welcher war ein Prophet/ mechtig von thaten/ vnnd worten für Got vnd allem volck/ wie jn vnsere Hohenpriester vnd öbersten vberantwortet haben zum verdamnuß des todes/ vnd gecreutziget. Wir aber hoffeten/ er solte Israel erlösen. Vnd vber das alles ist heute der dritte tag/ das solches geschehen ist. Auch haben vns erschreckt etliche weiber der vnsern/ vnnd sind früe bey dem grabe gewesen/ haben seinen leyb nicht funden/ kommen vnd sagen/ sie haben ein gesichte der engel gesehen/ welche sagen/ er lebe. Vnd etliche vnter vns giengen hin zum grabe/ vnd fundens also/ wie die weyber sagten/ aber jn funden sie nicht.
Vnd er sprach zu jnen: O jr thoren vnd tregs hertzen/ zu glauben alle dem/ das die Propheten geredt haben. Muste nicht Christus solches leyden/ vnd zu seiner herrligkeyg eingehen= Vnd fieng an von Mose vnnd allen Propheten/ vnd leget jnen alle schrifft auß/ die von jm gesagt waren.
Vnd sie kamen nahe zum flecken/ da sie hingiengen. Vnd stellet sich/ als wolt er fürder gehen. Vnd sie nötigeten jn/ vnd sprachen: Bleib bey vns/ denn es wil abendt werden/ vnnd der tag hat sich geneyget. Vnd er gieng hinein bey jnen zu bleyben. Vnd es geschach/ da er mit jnen zu tische saß/ nam er das brot/ dancket/ brachs / vnd gabs jnen. Da wurden jre augen geöffnet/ vnd erkenneten jn. Vnd er verschwand für jnen.
Vnd sie sprachen vnter einander/ Brandte nit vnser hertz in vns/ da er mit vns redet auff dem wege/ als er vns die schrifft öffenet? Vnnd sie stunden auff zu derselbige stunde/ kereten wider gen Jerusalem/ vnd funden die eilffe versamlet/ vnd die bey jnen waren/ welche sprachen: Der HErr ist warhafftig aufferstanden/ vnnd Simoni erschienen. Vnnd sie erzeleten jnen/ was auff dem wege geschehen war/ vnd wie er von jnen erkandt were an dem/ da er das brod brach.

Was stehet in disem Euangelio?

DA der HErr vom tode erstand/ offenbaret er sich zweyen Jüngeren/ die gen Emaus giengen/ inn Pilgrams gestalt/ vnnd öffnet vnd leget jnen Auß/ Mosen/ die Propheten vnnd Psalmen/ dardurch jre hertz branten/ vnnd durch die erscheinung/ vnnd die schrifft im glauben gestercket wurden.

Waruon schreybet Moses vnd die Propheten?

Fürnemlich von Jesu Christo/ das er Gottes vnd Marien Sone/ für der welt sünde gestorben/ am dritten tage erstanden/ vnd in seine herrligkeyt eingangen sey/ vnnd hab ein ewigs reich auff erden/ darinnen man buß vnd vergebung der sünden prediget in seinem namen. Solches ist geschrieben in den verheissungen/ vnd wirdt vorgebildet in Aaronis Priesterthumb/ vnnd der Ertzuetter Historien/ vnd in den Helden vnd Königen/ die des Herrn krieg gefüret haben.

Darneben schreybet Moses die schöpffung/ vnd prediget durchs gesetze die buß/ vnd durch Euangelion vergebung der sünden/ vnd ein künfftiges leben.

Warumb sol man Mosen vnd dien Propheten glauben?

Darumb/ das die heiligen Gottes/ nit auß menschliichen willen geschriben/ sondern sein durch Gott den heyligen geist getriben/ 2. Pe. 1. welcher durch Mosen/ Propheten vnd Aposteln gered hat/ Acto 4. Vnd das jre schrifften mit grossen wunderthaten im volck Israel befestiget/ vnd durch Christi munde/ vnd der Apostel zeugnuß bekrefftiget/ vnd mit der lieben Merterer blut bestetiget/ vnnd durch die gemeine Christenheyt sind angenommen vnd apporbieret worden.

Wie kan man Mosen vnnd die Propheten verstehen?

Wenn man sie vor Gottes wort annimpt/ vnnd suchet Christum darinnen in aller demut/ vnd mit hertzlichem gebete/ das vns Christus durch seinen Geist die Schrifft eröffene vnnd auffschliesse/ vnd wenn man die sprachen lernet/ vnnd trachtet nach dem wort Gottes tag vnd nacht/ vnd hörets mit fleiß/ vnd helt in aller ehren die außleger der schrifft/ wie solches in Rachels brunnen vorgemalet ist.

Was bedeutet der Rachel brunnen Genesis am 29.

Das brünnlein ist die heylige schrift/welcge deb Huden vertrawet/ darfür man Got dancken sol/ Psal. 68. Da ligt ein großer Stein für/ das ist/ die schrifft ist versigelt/ verschlossen/ vnd leyt eine decke drüber/ 1. Cor. 3. die wirt erst gar wegk genommen/ wenn die herde zusammen kommen. Mitler zeyt kombt Jacob der Pilgram/ vnnd öffnet den brunnen/ damit Rachel vnd jre scheflin können gedrencket werden.

Also eröffenet Christus das versperte buch seinen Christen/ Apoc. 5. Wie er in disem Euangelio beweyset.

Warzu dienet vnd die schrifft/ wenn wir sie mit glauben annemen?

Sie leret vns den willen Gottes/ vnd erkleret vns Jesum Christum/ vnd gibet vns darneben trost/ gedult vnnd das ewige leben/ vnnd erwermet vnd erfrewet vnsere hertzen/ Psal. 119. vnd hilfft das wir frucht bringen zu gelegener zeyt/ vnd nimmermehr verwelcken/ wie der erste Psalm saget.

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