Corvinus, Antonius - Euangelium am Newenjarstage

Corvinus, Antonius - Euangelium am Newenjarstage

Euangelium Luce. II.

DA erfullet sind acht tage/ das beschnitten würde das kind/ da ward sein name genennet Jhesus/ welcher genennet war von dem Engel/ ehe denn er jnn mutter leibe empfangen ward.

Kurtze auslegung des Euangelii.

Auffs erste/ Dieweil vom Euangelisten S. Lucas die gepurt Christi auffs vleisigste beschrieben ist/ wil nu weiter der Euangelist anzeigen/ wozu sie gut vnd nutz sein werde/ Nemlich/ das durch den selben Christum/ des Geseetzs last vnd bürde von vns genomen vnd ein freiwillig hertze vnd geist gegeben werden sol/ so vngezwungen/ nicht aus furcht oder straff der peen/ die gebote Gottes halte/ vnd thue was recht ist. Denn es ist am tage/ dieweil das Gesetze geistlich ist/ vnd nicht alleine das eusserliche werck/ sondern auch die adfecten des hertzens fordert/ das derhalben kein mensch aus eigener krafft dem Gesetze könne gnug thun/ Wie denn auch Sanct Peter sagt jnn den Geschichten/ Was versucht jr Gott/ mit aufflegung des jochs auff der Jünger helse/ welchs weder vnsere Veter noch wir haben tragen mögen: Nu mus dennoch eins geschehen/ Das Gesetz mus erfüllet/ oder wir verdammet sein/ wie die Schrifft sagt/ Vermaledeiet sey jederman/ der nicht bleibt jnn allem/ so im Gesetzbuch geschrieben ist. Wolan/ da höre ich/ das das Gesetz erfüllet sein wil/ vnd befinde da gegen/ das ichs aus eigenen krefften/ nicht erfüllen könne/ Wie sol ich jm nu thun? Christum/ der dem Gesetz für dich gnug gethan/ vnd von seiner vermaledeiung erlöset hat/ mustus im glaubenn ergreiffen/ Denn der ist wie Paulus sagt/ des Gesetzes ende/ durch welchen auch rechtfertig wird/ wer da gleubt. Item anderswo/ Da die zeit erfüllet war, sandte Gott seinen eingebornen Son/ geborn vom weibe/ gethan vnter das Gesetz/ auff das er die/ so vnter dem Gesetz waren/ erlösete. Hieher gehört nu/ das sich Christus auch hat müssen beschneiden lassen/ Denn damit wil er anzeigen/ das er komen sey/ das Gesetz fur vns zu erfüllen/ vom verdamnis desselbigen frey zu machen/ durch die lere des Euangelii seinen geist zu geben/ auff das wir durch denselbigen ernewert / hinfurt nicht aus gezwange/ sondern aus liebe thun/ was Gott von vns haben wil.

Zum andern/ mus man lernen vnd wissen/ das die beschneidung ein zeichen des bundes ist/ so Gott zwischen sich vnd Abraham/ ja auch seinem samen auffgericht hat/ Gen. 17. Vnd ist solch zeichen nicht gegeben/ das es rechtfertige/ sondern das es die/ so Gottes verheissung hören/ im glauben bestetige vnd stercke/ Auch die Juden von andern völcker vnd vngleubigen absondere. Es hat aber ein iglich zeichen/ seine verheissung vnd zusagung/ welcher zusagung das hertz anhengig sein/ vnd gleuben mus/ Als Gene. vi. wird Noe verheissen/ Er sol durch die Sindflut nicht vmbkomen/ des zum zeichen hat er die Arcken/ so jn Gott machen hies. Item/ daselbst am .9. wird jm auch zugesagt/ Es solle die welt hinfurt durchs wasser nicht verderbt werden/ des zum zeichen gibt er jm den Regenbogen/ Also ists auch hie/ Gott hat Abraham verheissen/ Er wolle sein und seines samens Gott sein/ Des zum zeichen gibt er jm die beschneidung/ versichert damit seinen glauben/ das er ja nicht zweiuele/ sondern gewislich gleube/ der Herr wölle jm halten/ was er jm habe zugesagt. Doch verstehe dis also/ das die dinge/ so vns verheissen sind/ nicht vmb des eusserlichen zeichens/ sondern vmb des worts willen gegeben werden/ daran das zeichen hengt/ vnd vnser glaub ergriffen hat/ Es mus sein das geistliche bey dem leiblichen/ das innerliche bey dem eusserlichen/ Die eusserliche beschneidung ist nichts/ wenn nicht die beschneidung des hertzen/ so durch den Geist geschicht/ hinzu kömpt/ welche denn auch durch die eusserliche bedeut wird/ Deute. 16. Beschneidet die vorhaut ewers hertzen. Sol nu dem Juden die eusserliche beschneidung sein nütz gewesen/ so hat er mit festem glauben an Gottes befehl vnd verheissung hangen müssen/ dieweil das eusserliche zeichen nicht mehr thut/ denn das es versichert vnd sterket/ wie du sihest im Gedeon/ Judicum 6. Auff die weise reden wir auch von den zeichen des newen Testaments/ Wenn ich getaufft werde/ vnd allein auffs wasser sehe/ so ist mir solch eusserlich teuffen kein nütz/ Wenn ich aber auff Christi befehl vnd verheissung sehe/ dadurch das wasser geheiliget wird/ der selbigen gleube/ vnd also auch innerlich getaufft werde durch den Heiligen Geist/ so ist mir die tauffe seer nützlich/ denn sie hat Gottes wort vnd sein verheissunge/ vnd wird von Paulo nicht vergeblich genent/ ein bad der widergeburt/ Desgleichen/ wenn ich jnn dem Abentessen nicht auff den befehl Christi vnd verheissung sehe/ vnd mit glauben herzu kome/ so ist mir das essen vnd trincken des leibs vnd bluts Christi/ nicht allein kein nütze/ sondern auch verdamlich/ Wie S. Paul denn von denen/ so vnwirdig essen/ sagt/ Wenn ich aber auff Christi befehl/ wort vnd verheissuung sehe/ dieselbigen mit dem glauben fasse/ so ist mir das essen vnd trincken des warhafftigen leibs vnd bluts Christi fast nützlich/ denn jm worte finde ich vergebung der sunde/ vnd in dem Sacrament oder eusserlichen zeichen/ sterckung meines glaubens. Mercke aber/ das wir Christen an stad der Beschneidung die Tauffe haben/ von Johannes angefangen/ vnd durch Christum Marci am letzten/ bestetigt/ Wie nu die Beschneidung den kindern mitgeteilt worden ist/ Also mus vnd sol auch die Tauffe vnsern kindern werde mit geteilt/ ob wol der vnsinnige Widertauffer anders leret.

Zum dritten lernen wir aus dem Namen/ so dem kindlin Christo gegeben wird/ doch vorhin vom Engel verkündiget war/ das jnn sachen/ die gerechtigkeit vnd seligkeit belangen/ keine werck oder verdienste/ sondern allein gnad vnd barmhertzigkeit gelte so der Welt erzeigt ist jnn Christo/ Denn Jhesus verdolmetzschet/ heisset so viel/ als ein seligmacher/ Nu bey diesem namen ist auch die that/ das werck/ vnd die volziehung/ wie auch S. Paul sagt/ Christus Jhesus istt vns gemacht von Gott zur weisheit/ zur gerechtigkeit/ zur heiligung/ vnd zur erlösung/ auff das/ wer sich rhumet/ der rhume sich des Herrn. Vnd jnn den geschichten/ Es ist kein ander name den menschen gegeben/ darinn man selig werde rc. Wird nicht auch gesagt Matthei 1. dieser Jhesus werde sein volck erlösen von jren sunden? Werden wir nu durch diesen namen/ das ist durch das verdienst/ leiden/ sterben Jhesu Christi/ selig/ Wo bleibt denn der rhum vnserer wercke? Da mus ich mich je nicht meins verdiensts/ sondern des Herrn rhümen. Hierher gehort/ was irgent von dem namen vnd verdienst Jesu Christi im alten vnd newen Testament gesagt wird/ Vnd ist dis die Summa/ ob wol ein Christ mit wercken der liebe/ vnd andern Gottsteligen vbungen seinen glauben zu beweisen schuldig ist/ So mache jnn dennoch kein werck/ sondern allein das verdienst Christi gerecht vnd selig.

Zum vierden/ leret dis Euangelium/ das Gottes wort vnd wercke/ allezeit der vernunfft zu gegen sind/ denn wenn wir es nach der vernunfft ermessen wollen/ so ists gar ein nerrisch ding/ das Gott vber so ein schambar glied solch befehl gibt/ Aber so gehet es zu/ Gott erwelt nicht die ding/ so vns gefallen/ sondern/ so bey vns verschmecht vnd veracht sind/ Vnd das darumb/ das sich vnser vernunfft/ das ist meister klügling/ vnter sein wort vnd wercke gefangen gebe/ vnd wir nicht was vns gefelt/ sondern was er erwelt/ loben. Beschniten werden/ ist zwar ein eben ding gewesen/ Aber da Gottes befehl vnd verheissung dazu kam/ ists worden ein herrlich/ heilsam Göttlich werck/ Desgleichen ists ein eben ding mit wasser getaufft werden/ Wenn aber Gottes befehl/ verheissung vnd worrt dazu kompt/ so ists ein vberaus köstlich ding/ Derhalben/ obes wol bey der vernunfft verechtliche wercke sind/ Beschniten/ vnd jnn das wasser getaucht werden/ So sol dennoch die Tauffe/ dieweil die Beschneidung auffgehaben/ ein herlich/ köstlich werck sein jnn vnsern augen/ Darumb das sie Christi befehl vnd verheissung hat.

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