Dieterich, Veit - Summaria christlicher Leer - Von dem Abendmal des Herren 1. Cor. 11.

Dieterich, Veit - Summaria christlicher Leer - Von dem Abendmal des Herren 1. Cor. 11.

ICh habe es von dem Herren empfangen/ das ich euch gegeben hab. Denn der Herr JEsus inn der nacht da er verrathen war/ nam er das brod/ dancket vnd brachs/ vnd sprach: Nemet hin vnnd esset/ das ist mein Leyb/ der für euch gebrochen wirdt/ Solches thut zu meinem gedechtnuß. Desselben gleychen auch den Kelch nach dem Abendmal/ vnd sprach: Diser Kelch ist das newe Testament inn meinem blut (Das für euch vnd für vil vergossen wirdt/ zu vergebung der sünden) Solches thut so offt jhrs drincket/ zu meinem gedechtnuß.

VOn des Herrn Abendmal/ soll ein yeder Christ dise stück wissen/ Erstlich das es der Herr Christus befolhen/ Vnd zum Testament seiner kirchen vermeinet hat/ das mans brauchen soll/ Derhalb sind dise nicht Christen/ so es können haben/ aber doch nicht wöllen brauchen.

Zum andern/ hat der Herr diß Abendmal also geordnet/ das man das brod vnd den Kelch den Christen soll reychen. Vnd dise klare wort mit angehengt/ wer diß brod esse/ der esse seinen Leyb/ vnnd wer disen Kelcht trincke/ der trincke sein blut. Solche wort müssen wir nicht in den wind schlagen/ alß weren es allein wort. Wie der Herr Christus redet/ also ist es in der warheyt/ vnd ist ein grewliche sünde/ von disem Sacrament halten wie Zwingel/ vnd die Sacramentsschwärmer/ das es nur brod vnd weyn sey.

Zum dritten/ hat Christus solches abendmal geordnet/ das man sein dabey soll gedencken/ das ist/ wir sollen vns seines leydens trösten/ vnnd wie die wort klar mit bringen/ nit zweyflen/ sein leyb sey für vns geben/ vnnd sein blut für vnsere sündt vergossen. Denn auff das solcher glaub fest vnd gewiß wer/ ordnets Christus/ das wir nicht allein solches im wort sollen hören/ sein leyb sey für vns geben/ vnd sein blut für vnsere sünde vergossen/ sonder der leyb vnd das blut christi/ wirt vns in vnsern mund gelegt/ vnd zu essen vnd drincken geben/ das wir ja nicht zweyfflen/ vnsere sünde sind bezalet/ vnnd sollen ferner vns nicht zugerechnet werden. Zum vierdten/ wer nun diß Abendmal will brauchen/ soll zuuor sich prüffen/ das ist/ sein hertz erforschen/ ob er sich für einen sünder erkenne/ vnd dauon beger ledig zu werden. Wo solches ein rechter ernst ist/ vnd du dich des leydens vnsers Herrn Christi tröstest/ so bist du zu disem Abendtmal recht vnd wol geschickt/ Es soll aber ferner folgen/ weil du darumb zu disem Abendtmal kombst/ das du von sünden begerest ledig zu werden/ das du fürt an für sünden dich hütest/ vnd in allerley guten wercken übest/ vnd sonderlich deines beruffs fleyssig wartest/ Da gehöret aber auch stettiges gebet zu/ das wir Got vmb seinen heiligen Geyst bitten/ das er vns regiere/ vnd für sünden beware.

Gebet.

HErr Got himlischer Vatter/ wir dancken dir für dein grosse gnade/ das du durch deinen Son diß Abendmal hast verordnet/ da wir sein Leyb essen/ vnnd sein Blut trincken/ Wir bitten dich/ gib durch deinen heiligen Geyst/ das wir solche gabe nicht vnwirdig brauchen/ sonder vnsere sünde erkennen/ vnd dauon ablassen/ vnd durch Christum vergebung der selben hoffen vnd glauben/ vnd also im glauben vnd liebe von tag zu tag zunemen/ biß wir ewig selig werden/ Durch Christum Jesum deinen Son vnnd vnseren Herren/ AMEN.

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