Corvinus, Antonius - Am Sontag nach Epiphanie/ Euan. Luce. II.

Corvinus, Antonius - Am Sontag nach Epiphanie/ Euan. Luce. II.

DA Jhesus zwelff iar alt war/ giengen seine Eltern hinauff gen Jerusalem/ nach gewonheit des Osterfests. Vnd da die tage volendet waren/ vnd sie wider zu Hause giengen/ bleib das kind Jhesus zu Jerusalem/ vnd seine Eltern wustens nicht/ sie meineten aber/ er were vnter den geferten/ vnd kamen eine tagreise/ vnd suchten jn vnter den freunden vnd bekanten. Vnd da sie jn nicht funden/ giengen sie widerumb gen Jerusalem/ vnd suchten jn. Vnd es begab sich nach dreien tagen/ funden sie jn im Tempel sitzen/ mitten vnter den Lerern/ das er jnen zuhörete/ vnd sie fragete. Vnd alle die jm zuhöreten/ verwundert sich seines verstands vnd seiner antwort.
Vnd da sie jn sahen/ entsatzten sie sich/ vnd seine mutter sprach zu jm/ Mein Son/ warumb hastu vns das gethan? Sihe/ dein vater vnd ich/ haben dich mit schmertzen gesucht. Vnd er sprach zu jnen/ Was ists/ das jr mich gesucht habt? Wisset jr nicht/ das ich sein mus/ jnn dem das meines Vaters ist? Vnd sie versunden das wort nicht das er mit jnen redet. Vnd er gient mit jnen hinab gen Nazareth/ vnd war jnen vnterthan. Vnd seine mutter behielt alle diese wort jnn jrem hertzen. Vnd Jhesus nam zu/ an weisheit/ alter vnd gnade/ bey Gott vnd den menschen.

Kurtze auslegung des Euangelij.

Der heilige Euangelist Lucas/ hat mit sonderlichem vleis/ die kindheiit Christi beschrieben/ ob er wol etliche ding/ als die flucht jnn Egypten versxchwiegen hat/ vnd dieweil es ein gros ding ist/ das Christus im zwelfften jar den gelertisten zu Jerusalem/ eine disputacion hat verpflegen können/ hat er vns solchs auch auffs dapfferste wöllen darthun vnd damit leren.

Zum ersten/ Das Christus ein Lerer jnn diese Welt komen sey/ Denn ob er wol jnn dieser zeit/ darinne solche disputation geschehen/ sein predigampt noch nicht angefangen hattte welchs (denn nicht ehe denn im dreissigsten iar seines alters geschehen solte) So hat er vns dennoch mit diesem geschicht wöllen zuuerstehen geben/ was sein ampt vnd werck/ bis auff die zeit seines leidens/ sein würde/ Nemlich/ das er würde die Schrifft handeln/ vnd mit heilsamer lere vmbgehen/ sich nicht jnn weltlichen geschefften/ sondern jnn denn dingen/ so seines Vaters ehr belangten/ finden lassen. Die Juden vermeinten wol/ Christus würde mit grossem gepreng/ pomp vnd gewalt vmbgehen/ Aber er lesset sich im Tempel finden/ hat seine gedancken im Gesetz des Herrn/ vnd lesset sich hernachmals hören/ sein regiment vnd Reich sey nicht von dieser welt/ Als wolt er sagen/ Es ist je war/ das ich zum Könige vber den berg Sion gesetzt bin/ Aber solch mein Reich ist geistlich/ vnd nicht leiblich/ Der Scepter meines Reichs/ ist das heilige Euangelium/ damit regire ich die meinen/ wie auch von mir sagt der ander Psalm/ Predicans preceptum eius/ Hie hörestu je/ das ich zu leren gesand bin. Dieweil nu Christus ein lerer ist/ vnd jnn seiner lere das ewige leben stehet/ Johannis 6. So ists auch billich/ das wir allein seine lere annemen/ der selbigen gleuben/ vnd vns keine menschliche trewme lassen dauon reissen/ Denn wir auch diesem Christo zugehorchen/ allenthalben jnn der schrifft ermanet werden/ sonderlich dieweil er die warheit selbst ist/ Esaie 55. Neiget ewre ohten/ vnd kompt zu mir/ merckt auff/ so wird ewer seel gesund. Verlasse ich nu diesen Christum/ einen brun des lebens/ vnd begebe mich vnter die/ so anders leren denn er gelert hat/ so mus ich jrren vnd verdampt werden/ Höre ich jn aber mit dem hertzen/ vnd neme an seine lere/ so wird er mich eusserlich durchs wort/ innerlich durch seinen geist/ leren/ vnd endlich durch sein verdienst selig machen.

Zum andern/ leret dis Euangelium/ wie die eltern jre kinder zur erbarkeit vnd Gottseligkeit zihen sollen/ vnd das darinn/ das Joseph vnd Maria das kind Jhesum mit sich/ auffs Osterliche Fest gen Jerusalem nemen/ daselbst den Gottes dienst von Mose geboten/ mit opffer vnd essen/ sampt andern Jüden zu volfüren/ vnd am siebenden tage das Gesetz des Herrn zu hören. Wiewol nu Christo solchs/ fur sein person/ nicht von nöten war/ hat er sich dennoch/ wie ein ander/ vnter dem Gesetz halten wöllen/ bis das er es gantz erfüllete vnd auff hübe/ Vnd hat vns mit demselbigen gelert/ wie er jnn der warheit menschliche natur an sich genomen/ vnd mensch worden sey (vnd das vmb vnsert willen) so on alter/ weisheit/ gnad/ von tag zu tag/ je lenger je mehr/ habe müssen zunemen/ vnd wie ein ander kind/ sich von seinen eltern ziehen lassen. Dieweil nu das kindlin so gehorsam ist/ vnd menschlicher weise so wol zum Gottes dienst erzogen wird/ So ists auch billich/ das vnsere kinder auff solche weise zur Gottseligkeit vnd zucht gezogen werden/ denn du gleubst nicht/ wie gros an dieser kinderzucht gelegen sey/ Ja wenn nicht daran gelegen were/ meinstu das Gott so hart den Jüden wolte befohlen haben/ jnn Gottes furcht jre kinder auff zu ziehn? Er hats am besten gewust/ das man schwerlich verlesset im alter was vns jnn der jugent eingebildet wird. Darumb sagt er/ Deutro. 6. Diese wort die ich dir gebiete/ soltu zu hertzen nemen/ vnd solt sie deinen kindern scherffen vnd dauon reden/ wenn du jnn deinem hause sitzest/ oder auff dem wege gehest/ wenn du dich nider legest oder auffstehest etc. Thun wir nu solchs nicht jnn der jugent/ so werden sie auch im alter schwerlich gehorchen. Ja sprichstu/ Ich bin kein prediger. Darauff sage ich mit dem Augustino/ das der prediger auff der Cantzel ist/ das ist ein jeder hausvater jnn seinem hause/ Vnd wie der Prediger von seinen schaffen rechnung geben mus/ am Jüngsten tage/ Also mustu rechnung geben von deinen kindern vnd hausgesinde/ Darumb besihe/ das zu hierinn nicht nachlessig erfunden werdest.

Zum dritten/ wird vns inn diesem Euangelio das Creutz/ so Joseph vnd Maria vmb das verloren kind getragen haben/ fur die augen gestellet/ denn auch Maria selbs bekennet/ Sie haben jnn mit schmertzen gesucht/ Aber solch herzleid ist nicht das erst gewesen/ so Maria gehabt hat/ Sie hat auch vorhin mit jm jnn Egypten flihen mussen/ Doch ist sie dis verlieren schwerlicher ankomen denn sie flucht jnn Egypten/ da sie das kindlin mit sich hatte. Hat nu Christus seiner eigen mutter nicht verschonet/ sondern sie leren wollen/ das man müsse durch viel trubsal jnns Reich der himel gehen/ so wird er warlich auch vns on Creutz nicht bleiben lassen. Wie meinstu/ das Marien sey zu sinn gewesen/ da sie jr aller liebstes kind verloren hatte/ On zweifel hat sie gedacht Sihe/ Gott hatt dir das kind befohlen/ das du sein warten soltest/ Wie kömpt es denn/ das ich es verliere? Ey das mus dein schuld sein/ vnd will dich villeicht Gott nicht lenger dazu haben/ das du sein warten sollest. Solche gedancken haben das hertze Marie on zweiuel vnaussprechlich seer druchschnitten/ Denn sie nicht allein jres kindes/ sondern auch jres glaubens gegen Gott beraubt wird/ dieweil sie sich besorgen mus/ Gott zürne jr/ vnd wölle sie nicht lenger zur pflegerinnen seines sons haben. Vnd sind dis die grossen anfechtung/ darinn Gott die seinen zu weilen fallen lesset/ das sie sich nicht erheben/ sondern erkennen/ das alle bestendigkeit von jm zu warten sey/ wie denn auch Maria nirgent anders denn im Tempel getröstet wird/ da sie jr kind findet Gottes wort handeln/ Sie fand nicht trost bey den gefreunten oder bekandten/ auch jnn der Stad nicht/ sondern im Tempel. Also auch wir/ wenn wir fallen jnn trübsal/ ja jnn diese hohe not/ so niemand verstehen kan/ er habe es denn durch die erfahrunge/ sollen wir nirgent anders/ denn bey Christo hülff vnd trost suchen/ der sich denn im Tempel/ das ist/ jnn sienen worte allezeit wil finden lassen/ ob er sich gleich ein zeit lang verbirgt/ Gleube du nur/ vnd verzage nicht/ es heisset Non in perpetuum ira/ cetur/ Er wird nicht ewiglich zürnen.

Zum vierden/ lernen wir hie gehorsam der kinder gegen die Eltern/ Denn wiewol Christus zu seiner mutter sagte/ Er müste sein jnn den sachen seines Vaters/ hat er sich dennoch seiner mutter/ nach dem er das werck seines Vaters volendet hatte/ vnterworffen vnd ist mit jr heimgangen. Nicht allein aber lernen wir hie den Eltern gehorsam zu sein/ sondern auch/ wie fern sich solcher gehorsam strecke. Wenn dich dein Eltern an deinem glauben nicht verhindern/ sonderm im selbigen mit dir eins sind/ so magstu jnen jnn keinem wege gehorsam versagen/ Denn on dis Exempel/ hastu auch Gottes gebot/ Du solt Vater vnd Mutter ehren/ Vnd neben diesem gebote ein verheissunge/ so andere gebot nicht haben/ Daraus wol zu mercken ist/ das an diesem gebot gros gelegen sey. So dich aber deine Eltern an deiner Gottseligkeit verhindern/ vnd von der reinen lere christi/ auff alte breuche vnd menschen satzungen zihen wolten/ Als denn hette dieser gehorsam ein ende/ vnd müste gelten der spruch Christi/ Wer nicht hasset Vater/ mutter etc. der ist mein nicht werd. Also thut Christus/ da er solte das werck seines Vaters ausrichten/ verlies er Joseph vnd Mariam/ Nach dem aber das geschehen war/ hat er sich widerumb erzeigt/ wie ein gehorsamer.

Cookies helfen bei der Bereitstellung von Inhalten. Diese Website verwendet Cookies. Mit der Nutzung der Website erklären Sie sich damit einverstanden, dass Cookies auf Ihrem Computer gespeichert werden. Außerdem bestätigen Sie, dass Sie unsere Datenschutzerklärung gelesen und verstanden haben. Wenn Sie nicht einverstanden sind, verlassen Sie die Website.Weitere Information
autoren/c/corvinus/corvinus_corvinus_1_nach_epiphanias_evangelium.txt · Zuletzt geändert: von 127.0.0.1
Public Domain Falls nicht anders bezeichnet, ist der Inhalt dieses Wikis unter der folgenden Lizenz veröffentlicht: Public Domain