Corvinus, Antonius - Euangelium am dritten Sontage des Aduents/ Matthei am xi.

Corvinus, Antonius - Euangelium am dritten Sontage des Aduents/ Matthei am xi.

DA aber Johannes im Gefengknis die wercke Christi hörete/ sandte er seiner Jünger zween/ vnd lies ihm sagen/ Bistu der da komen sol/ odder sollen wir eines andern warten? Jhesus antwortet/ vnd sprach zu jnen/ Gehet hin vnd saget Johanni wider/ was jhr sehet vnd höret/ Die blinden sehen/ die lamen gehen/ die aussetzigen werden rein/ vnd die tauben hören/ die todten stehen auff/ vnd den armen wird das Euangelium gepredigt/ Vnd selig ist/ der sich nicht an mir ergert.

Da die hin giengen/ fing Jesus an zu reden zu dem volck von Johanne/ Was seid jr hinaus gegangen inn die wüsten zu sehen? Woltet jhr ein rohr sehen/ das der wind hin vnd her webd? Oder was seid jhr hinaus gegangen zu sehen? woltet jr ein menschen jnn weichen kleidern sehen? Sihe/ die da weiche kleider tragen/ sind jnn der Könige heuser. Oder was seid jr hinaus gegangen zu sehen/ woltet jr ein Propheten sehen? Ja ich sage euch/ der auch mehr ist denn ein Prophet/ Denn dieser ists/ von dem geschrieben stehet/ Sihe/ ich sende meinen Engel fur dir her/ der deinen weg fur dir bereiten sol.

Kurtze auslegung des Euangelij.

AUffs erste leret vns dis Euangelium/ wie sich die Diener des worts/ beide jnn der lere vnd im leben halten sollen/ Denn es bildet vns Johannem dermassen fur/ das niemand legnen mag/ Er sey ein rechtschaffner Prediger. Ein rechtschaffner Prediger aber/ sol neben der predigt von Christo/ ernstlich treiben Penitentiam/ das ist/ Busse. Büssen heis ich ein misgefallen an den sunden haben/ dauon abstehen/ vnd der gerechtigkeit leben/ wie von solcher Busse die Schrifft sagt/ Stehe ab vom bösen vnd thue guts. Item/ Wer gestolen hat der stele nimmer. Ich mus jhe die sunde erkennen/ vnd mein verderbte natur/ sol mir die predigt von Christo nutz sein. Sol ich aber zu solchem erkentnis vnd hass der sunde komen/ So mus der Prediger mit dem Gesetz auff mich freilich dringen/ vnd sagen/ das alles fleisch gras sey/ vnd alle schöne/ wie die blume des feldes/ das ist/ das ich ein armer sünder/ vnd alle meine kreffte nichts sein/ vnd mich derhalben keiner gerechtigkeit rhümen möge/ zun Rö. am 3. Wo solch erkentnis der sunde ist/ da wird denn mit frucht gepredigt das Euangelium/ darin vns durch das verdienst Christi vergebunge der sunden angeboten vnd geschenckt wird/ Vnd ist das freilich die Armut/ dauon in diesem Euangelio Christu im Johanne / Penitentiam (das ist Busse/ leret er auffs erst/ beschleusset alle menschen vnter die sunde/ auff das sich niemand zu rhümen habe/ Teuffet auch darauff die leute mit wasser/ als mit einem Zeichen der Busse. Darnach/ dieweil er dem volck ihre sunde angezeigt/ leret er auch das Euangelium/ sagende/ Sihe da das Lemlin Gottes/ das der welt sunde wegnimpt/ Thut also das ampt eins rechtschaffenen Predigers/ bleibet im selbigen auch bestendig/ also/ das er seine Jünger nirgent anders hin weiset/ denn nur zu Christo/ Nicht das er an jhm zweiuele/ sondern das seine Jünger auch jnnen werden/ Das allein Christus der welt Heiland sey/ vnd eben der Man/ von welchem er gezeuget habe/ Darumb lobet jhn auch Christus/ solcher bestendigkeit halben/ vnd spricht/ Er sey nicht ein rohr/ das der wind hin vnd her wehe/ Er lere nicht itzt so/ morgen aber anders rc. Hieher gehört auch das er mehr denn ein Prophet sey/ Denn solches abermal sein ampt belanget/ Die vorigen Propheten/ haben vnsern HERRN/ Gott vnd Heiland Christum/ nur künfftig verkündigt/ Dieser aber/ hat ihn gegenwertig gezeiget.

Wiltu weiter von dem leben Johannis nu hören? Vber das/ das Matthei am 3. von jhm geschrieben ist/ spricht auch hie Christus/ Er habe nicht weiche kleider an/ das ist/ Er lebe jnn keiner wollust/ sondern sey aller fleischlichen lust/ begirde/ hoffart/ gestorben/ vnd lebe nu der gerechtigkeit/ sitze nicht im grossen Pallast/ sondern im gefengnis. Wie sich nu Johannes in seinem ampt auffrichtig/ im wandel erbarlich gehalten/ Also sol sich ein Prediger auch wissen zu halten.

Zum andern/ Wird vns die person Christi jnn diesem Euangelio abgemalet/ Als ein freundliche/ nedige/ leutselige person/ denn er die Jünger Johannis/ wiewol sie noch nicht gleuben/ nicht allein nicht verwirfft/ odder vnfreundlich anschnarret/ sondern viel mehr gnediglich/ beide mit worten vnd wercken vnterweiset/ Gehet hin/ saget er/ vnd sagt Johanni wider/ was jr gesehen habt/ Die blinden sehen/ die Lamen gehen rc. als solt er sagen/ Was fur werck Messias thun wird/ weis Johannes fast wol aus dem Propheten/ darumb sagt jm an/ was jr gesehen habt/ als denn wird er euch wol berichten/ ob ich derselbige Messias sey/ oder aber/ ob man solle auff einen andern warten. Das sind aber die wort des Propheten/ Gott kompt selbst vnd wil euch erlösen/ denn werden der blinden augen erleuchtet/ vnd die ohren der Stummen auffgethan/ denn wird der Lame springen wie ein Hirsch/ vnd die stummende zunge wird lobsagen. Weiter spricht Christus/ Sagt Johanni/ das Euangelium werde gepredigt den armen/ als solte er abermals sagen/ Bisher habt jhr gehabt Mosen vnd das Gesetze/ Euch hat aber Moses den geist nicht geben können/ dadurch jhr dem Gesetz hettet gnug gethan/ Nu aber höret jhr ein andere predigt/ Nemlich des Euangelii/ durch welchs Euangelium/ denen so geistlich arm sein/ vnd jre sunde erkennen/ die sunde nachgelassen/ der heilige Geist gegeben/ die kindschafft vnd erbschafft geschenckt werden/ so ferne als sie gleuben rc. Auff solche weise sagt auch Sanct Paulus/ das Euangelium sey ein krafft Gottes zur seligkeit/ allen so dran gleuben. Vnd wil Christus also sagen/ sprecht zu Johanni/ Es werde den armen/ das ist/ den zerschlagenen Gewissen/ so bey jnen selbst weder trost noch hülffe finden/ verkündigt eine fröliche botschafft/ Nemlich/ das sie durch Mich sollen einen gnedigen Gott vnd Vater/ vergebung der sunde/ die gerechtigkeit vnd seligkeit/ haben/ on allen verdienst vnd wercke/ aus lauter gnade vnd barmhertzigkeit/ Wenn Johannes solches abermals hört/ wird er euch wol sagen/ ob ich Messias sey/ odder nicht/ Denn er guter massen weis/ wem solche bottschafft zuuerkündigen befohlen ist. Sihe/ also vnterweiset der freundliche Christus die Jünger Johannis mit worten vnd wercken/ auff das sie gleuben vnd selig werden/ Wer nun durch das wort Christi eusserlich/ vnd durch den geist Christi/ innerlich geleret/ diesen Christum allein erkent für seinen Messiam vnd Seligmacher/ der sol auch durch jn das ewige leben haben/ Johan. am 17.

Zum dritten/ Leret Christus jnn diesem Euangelio ergernis meiden/ jnn dem/ das er sagt/ Selig ist/ der sich an mir nicht ergert/ das ist/ an meiner geringen gestalt vnd person/ Ob ich wol komen bin/ bedackt mit der gestalt des Creutzes/ so bin ich dennoch der/ von welchem Gott mein Vater gesagt hat/ Dieser ist mein geliebter Son/ an welchem ich ein gefallen habe/ Dem gehorchet. Desgleichen/ ob mein lere wol einfeltig/ vnd fur narrheit von den weisen vnd werckheiligen dieser Welt geachtet wird/ so ists dennoch ein solche lere/ das sie allen denen so dran gleuben/ die seligkeit gibt/ denn mein wort ist nicht mein/ sondern des der Mich gesand hat rc. Von solcher kraff Göttlichs Worts vnd des Euangelii/ sagt auch Paulus zu den Corinthern/ Ich thu euch aber kund lieben Brüder/ das Euangelium/ das ich euch verkündigt habe/ welchs ihr auch angenomen habt/ jnn welchem jr auch stehet/ durch welches ihr auch selig werdet etc. Hörest/ das man durch das Euangelium selig wird?

Macht aber das Euangelium selig/ so mus es freilich ein köstlichere lere sein/ denn die Werckheiligen dauon halten/ Aber so gehet es zu/ Die alten Schleuche fassen nicht den most des Euangelii. Es meineten die Jüden vnd Prariseer/ Christus müste ein herrlicher/ köstlicher Man sein/ so fur dieser Welt hette ein treffliche macht/ Dieweil er aber solche macht fur der Welt nicht hat/ halten sie auch von seiner lere nicht/ Ja sie gleuben nichts wenigers/ denn das ein solcher Man solte Messias sein. Wie sol jm nu hie der fleischliche mensch thun/ sintemal der verechtliche Christus so schwerlich erkand wird? Hie ist kein besser radt/ denn das man auff sein wort sehe/ vnd sich an dasselbige halte/ vnd auch seine wercke/ nach der Schrifft vrteile/ Wo das geschicht/ da wirstu dich nicht leichtlich an Christo vnserm Gott vnd Herrn ergern. Mercke aber/ das zuweilen der glaube geergert wird/ Als wenn an stat des Euangelii/ menschen trewme gepredigt werden/ vnd von solchem ergernis redet gemeiniglich die Schrifft. Zu weilen wird die liebe geergert/ als wenn ich meinem nehesten jnn seiner not nicht helffe/ odder widder gemeinen fried handel/ Matthei am siebenzehenden. Summa/ Christus wil seine lere vnuerschmehet vnd vnuerachtet haben/ ob er wol bey den Phariseern/ gering vnd klein geachtet worden ist.

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