ZVm Beschluß will ich mich hiemit bedingen/ auch mit einfeltigem hertz vnd vollem munde vor Gott vnd den menschen/ bekannt vnnd bezeügt haben. Ob ich gleich wider etliche Theologen vnd Predicanten die Gloria/ eer/ eigen ampt vnd herrlichait meines Herren Jesu Christi/ als ein armer vnd würdiger mit zu verthedingen als ich hoffe bin beruffen/ auch vonn jnen selbs darzu gedrungen/ mich meiner notturfft nach der falsch zugemessenen jrrtumb vnd ketzerei zu veranthworten/ das ich drumb keins wegs widers Euangelium des Herren Christi/ noch wider die Christliche Kirche/ noch den dienst derselben/ wie auch wider keinen Artickel des Christlichen glaubens bin/ vnd ob Gott will nimmermehr sein wil/ sondern vil mehr mit deme das ich auß Gottes gnaden vermag/ darfür vnd damit zusein gedencke/ darbey ich denn vollendt biß an mein end/ so wol als von vilen jaren her/ verder mancherley Creütz/ verfolgung/ vnd widerwertigkeit gott lob geschehen ist/ mit der hülffe des Herren hoffe zuuerharren.
Ich widersprich auch hiemit allen falschen Lerern/ zuuoran den lästern Christi vnd seiner gnade vnnd herrlichait/ so wol als allem irrthumb/ vnnd all dem das da ist wider die ware gotseligkait/ allem das wider die H. schrifft/ auch wider die Symbola vnsers Christlichen glaubens ist.
Ich widersprich allen alten vnd Newen Ketzern/ Eutichianern/ Nestorianern/ Arrianern/ Valentinianern/ MAnicheern/ JA allen denen/ so entzweder die ewige Gottheit/ oder die ware menscheit ainigerley weise an Christo wöllen verleücken/ oder seine baide naturen inn ainander wolten mengen/ oder aber vonn einander thailen/ vnd die personliche ainigkait vnd gantzheit Christi/ auflösen vnd zertrennen. So wol als allen denen die da halten Christus habe sein flaisch nit von Maria der Jungkfrawen inn der zeitt angenommen/ sonder (waiß nit wo) anderßwaher bekommen.
Deßgleichen wider sprich ich allen denen/ die dem flaische vnd blute Christi/ nach dem der Herr Jesus Christus inn die Glori seines vatter vffgenommen/ sein gaistlich wesen/ krafft/ macht/ vnd göttliche aigenschafft/ inn personlicher ainigkeit/ benemmen/ die seine glorificierte menschait mit der gotthait als einen Christum vnd Sun Gottes nit zugleich wollen verehren vnnd erkennen/ sonder seine bede vereynigte naturen von ainander sündern oder thailen/ vnnd Christum die person so Gott vnd mensch ist/ nit gantz einen allmächtigen Herren/ inn gleicher krafft/ macht/ vnd herrlichait/ mit Gott seinem vatter lassen bleiben.
Sowol als ich allen denen widersprich/ die Christo dem ainigen sune Gottes/ Gott vnd menschen/ nit den standt vnd eer der andern person inn der göttlichen dreyfaltigkait gönnen/ sonder den Menschen Jesum/ ja denen der vns mit seinem blut haterlöset/ gern herauß wolten werffen oder zirclen.
Ich widersprich auch (wie sie es nennen) allen Sacramentieren/ das ist/ allen denen/ die vnrecht/ abgöttisch/ vnd irrig wider die gloria Christi/ vom H. Sacrament/ vnd des Herren Nachtmal halten/ leren oder glauben/ Allen denen/ welche wider des Herren Christi wort vnd warheit/ auch wider sein göttliche einsatzung vnd herrlicheit beim Nachtmal ainigerlay weise ettwas thun/ handlen odder fürgeben.
Sowol ich denen allen widersprich/ die den leib vnd blut vnsers Herrn Jesu Christi/ nit wöllen die ware lebendigmachende speise vnd tranck aller Christglaubigen hertzen vnnd seelen inn der warhait/ VERE sein lassen.
Vnd kurtzlich/ widersag ich allen denen/ welche die Justification/ das ist/ die gerechtwerdung des sünders/ vergebung der sünden/ Gnad/ Gerechtigkeit/ vnd die ewige seligkait/ nit allein bey gott vnd vnserm Herren Jesu Christo suchen/ noch den Samen Abrahe den herrn Christum gantz/ vnsern gantzen erlöser/ vnd gantzen seligmacher/ nit wöllen lassen bleiben/ sonder sein fleisch vnd blut in der Gloria/ vom ampt vnd werck der Justification oder gerechtmachung/ wider die herrlichait des menschen Christi ausschließen/ oder auch anderßwa/ dann beim himmlischen hohen priester Christo/ Gnade/ ablaß/ vnnd vergebung der sünden wöllen holen oder suchen.
Mit deren oberzelten keinem/ wil ich jetzt vnd am Jüngsten tage thail haben/ sonder bekhenne frey Christum Jesum das mit allmächtige wort vnd den ewigen sun gottes seines vattern/ das er inn der völle der zeitt auß Maria der H. Junckfrawen mensch worden/ am Creütz für vnsere sünd gestorben/ vnd am dritten tage von den todten wider aufferstanden/ hinauff inn himmel gestigen/ sitzet zu der rechten seines allmächtigen vaters vnd durch den h. geist regieret/ wie jme dann der vatter allen gewalt hat gegeben im himmel vnnd erden/ wie er ihn auch vor allen dingen zum haupte seiner gemein oder der Christlichen Kirchen gesetzt/ vnnd vber alle himmel hat erhöhet/ von dannen er auch künfftig ist zurichten die lebendigen vnd die todten.
Disen Jesum Nazarenum/ erkenne ich für meinen ainigen erlöser/ gerecht vnd seligmacher/ auch für meinen Herrn vnd Gott/ Gott vnd mensch/ nach seiner personlichen ainigkait vnd gantzhait inn beden Naturen vnzerthailig/ Von welchem (wie Petrus sagt) alle Propheten zeügen/ das durch seinen Namen alle die inn jn glauben/ vergebung der sünden empfahen sollen vnd gerecht werden.
Das ist nun meins glaubenns zeügknus vnd bekanntnus/ welchs ich meiner notturfft nach auch alhie hab wöllen anzaygen/ vnd mich aller ketzerey dadurch wöllen entschütten/ Dann ich waiß auch mit zeügknus der H. schrifft/ Got lob/ das es der ware rechtschaffene einige Christliche glaub ist/ duch welchen wir inn Christo vor Gott vnd durch ihn/ gerecht/ fromm vnd selig werden.
Der Allmächtige gütige Gott vatter/ wölle mich vmb Christi seines Sones willen/ vnd durch ihn biß an mein ende beständig darinn erhalten/ auch mir solchen glauben mit erkantnus sein vnd seines geliebten Sunes Jesu Christi vnsers Herren täglich stercken vnnd mehren.
Will mich also Gott dem himmlischen vatter/ vnnd seinem Sune Jesu Christo vnserem Herren inn sein göttliche gnade/ schutz vnnd schirmm ergeben vnd befelhen/ darnach auch allen Christglaubigen vnd glidern der Christlichen Kirchen/ inn ihr gebetth vnd fürbitt befolhen haben.
Tu autom ó domine Iesu, miserere populi tui, quem redemisti sanguine tuo pre cioso, Amen.