Dieterich, Veit - Summaria christlicher Leer - Am achzehenden Sontag wie der Schrifftgelerte erstlich Christum fraget/ von dem fürnemesten gebot im Gesetz. Christus aber die Phariseer widerfraget/ wens Sun Christus sey/ Matth. 22.

DU solt Gott lieben von gantzem hertzen/ von gantzer seel/ vnd von gantzem gemüt/ Diß ist das fürnemest/ vnd das gröste Gebot. Das ander aber ist dem gleych/ Du solt deinen nechsten lieben alß dich selbs/ In disen zweyen gebotten/ Hanget das gantze gesetz vnd die Propheten.

DIse zwo fragen schicken sich sehr fein auff einandern/ vnd ist gleych alß in einer summa/ drinn angezeygt/ was ein yeder Christ wissen soll. Ein yeder Christ soll erstlich das Gesetz wissen/ in welchem Gott vns lehret/ was er von vns wölle haben/ das wir thun sollen. Solches stehet auff disen zweyen haubtpuncten/ das wir Gott vnnd vnsern nechsten von hertzen sollen lieben. Diß ist der höchste/ vnd beste Gottesdienst/ den wir durch vnser gantzes leben leysten/ vnnd dawider nichts thun sollen. Aber da findet sich ein grewlicher mangel an vns menschen allen/ das vnsere hertzen durch die sünd verderbet sind/ vnnd vns vnmüglich ist/ solche lieb reyn vnd volkommen leysten/ Darumb müssen wir/ neben dem Gesetz auch das Euangelion haben vnd wissen/ das lehret vns/ wens Sun Christus sey/ Ein mensch ist er/ vnd kombt von Dauids same her/ Vnnd dennoch heyst jn Dauid seinen Herrn/ vnnd saagt: Gott heysse jn zu seiner rechten sitzen/ Soclhes zwinget/ das/ Christus nicht allein ein mensch/ sonder auch Gott istt/ Da folget nu ferner/ das du lernest/ warumb er am Creutz stirbt/ warumb er von todten wider aufferstehet rc.

Es sagt aber das Euangelion/ es sey geschehen vmb vnser sünde willen/ das die selben versöhnet würden/ vnd vmb vnser gerechtigkeyt willen/ das wir in Gottes gnade ewig bliben. Durch solche predigt wirdt der heylig Geyst vns mitgetheylet/ der macht newe hertzen in vns. Also wirdt vns durch den glauben an Christum vergeben/ was wir wider Gottes Gesetz gesündiget haben/ vnnd der heyliige Geyst hilfft vns/ das wir doch etwas vom Gesetz thun. Wer solches von Christo nicht weyß/ wie die Phariseer hie/ dem ist das gesetz nur ein last/ vnd fluch/ vnd hilfft zur verzweyfflung vnd tod.

Gebet

HErr Gott himlischer Vatter/ Wir sind ja arme ellende sünder/ Deinen willen wissen wir/ aber wir sind zu schwach/ wir können jn nicht erfüllen/ fleysch vnd blut ist in vns zu starck/ So lest der leydige feind der Teuffel/ vnns auch nicht zu friden/ Darumb bitten wir dich/ du wöllest deinen heyligen Geyst inn vnsere hertzen außgiessen/ das wir mit festem glauben/ vns an deinen Sun Christum Jesum halten/ seines todts vnd sterbens vns trösten/ vnnd volle vergebung aller sünden/ durch ihn glauben/ Vnnd also hie auff erden in deinem willen vnnd gehorsam heyligklich leben/ vnd auff dein gnad/ durch Christum Jesum seliglich sterben mögen/ Amen.